Uplynulo již několik let od rekonstrukce vlakové trati do Milovic. V té době se hodně mluvilo o prodloužení vlakové trati až do Vlkavy, kde by se vlaky mohly napojovat na trať směr Mladá Boleslav a Liberec. Plány jsou stále pouze na papíře a nezdá se, že by se v nejbližších letech projekt realizoval.
Vlakové spojení využívá čím dál tím více lidí. Poslední dobou velmi pohodlné vlaky dopraví obyvatele prakticky kamkoliv po ČR. Především k dojíždění do škol či do zaměstnání jsou vlaky v posledních letech obyvateli hojně využívány. Není proto divu, že hodně investic padá právě na nové tratě či k opravě těch stávajících.
Vlakové spojení je velmi oblíbené i v Lysé a Milovicích, kde lidé nasednou na vlak a během 30 minut jsou již v Praze. V Milovicích však trať končí. Ovšem plány na pokračování tratě existují již delší dobu. Kudy by však měla případná trať vést?
Plány, které mapují rozvoj vlakové sítě v našem okolí, mluví o prodloužení trati z Milovic směr Vlkava (Čachovice). Zde by vlaky mohly dále pokračovat na Mladou Boleslav nebo Liberec. Vznikly by i další zastávky jako je zastávka Milovice – Boží dar či zastávka Vanovice.
Především pro Milovice a její Boží Dar by byla vlaková zastávka velmi přínosná. Nyní je tato městská část, která má ohromný potencionál rozvoje stále v pozadí celých Milovic. Vlakové spojení by tak hodně situaci zlepšilo. Zastávku by určitě přivítali i ve Vanovicích, a kterou by využili i obyvatelé Strak.
Plány ovšem zůstávají stále jen na papíře. Přednost dostane zatím rekonstrukce trati Lysá – Čelákovice, o které jsme již informovali a která spolkne 1,47 miliardy. Pravděpodobně minimálně do roku 2025 se tak zatím s realizací trati Milovice – Vlkava napočítá.
- Rekordně teplý víkend
- 16. řemeslný jarmark v Lysé nad Labem
- Velikonoce TÉMĚŘ letní a rekordní březen
- Čekají nás letní Velikonoce?
- Řehačka a Byšičky budou dvanáct hodin bez elektřiny