
Jízda vlakem do prahy se opět zlepší. Již rok probíhají práce na modernizaci traťového úseku mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi. V těchto dnech probíhá příprava stavby provizorního mostu přes Labe. Dnes přišla zpráva, že stavební povolení, které umožňuje modernizaci od Vysočan do Mstětic je platné a zakázka za 4,1 miliardy může směle začít.
Správa železnic může s přípravami začít takřka okamžitě. Vyplývá ze zveřejněného dokumentu na úřední desce ministerstva dopravy. To v něm zamítlo odvolání Roberta Fanty z Pardubic. Ministerstvo ovšem zadalo Správě železnic několik podmínek, jako například že Sž nesmí zpevnit stávající souběžné cesty pro účely zařízení staveniště či jiné potřeby v průběhu stavby
Nové nástupiště v Zelenči, Horních Počernicích a Vysočanech
Součástí rekonstrukce bude celková výměna železničního svršku a spodku. Dále pak proběhnou opravy železničních přejezdů, mostních objektů, trakčního vedení, staničního zabezpečovacího, sdělovacího a komunikačního zařízení. Nových nástupišť se pak dočkají obyvaté Zelenče a Horních Počernic. Ve Vysočanech pak vyroste z cela nové nádraží.
Nádraží ve Vysočanech pak bude zcela nové. Stávající konfiguraci by měly nahradit tři nástupiště. Jedno vnější a dvě ostrovní. Podchody projdou rekonstrukcí a rozšířením. Nová nástupiště budou navíc propojena novým podchodem pro přístup cestujících z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Vznikne i nová odbavovací hala, která nahradí tu současnost.

Zastávka Rajská Zahrada a Karlín? Ano, ale později
Dojíždějící do Prahy z Lysé nad Labem určitě přivítají i nové stanice, které se na trati z našeho města do města hlavního chystají. Jedná se o zastávku u Rajské Zahrady a pak zastávku Praha – Karlín. Obě stanice jsou v plánu (stanice Rajská zahrada je realizaci blíže). Povolení na zastávku u Rajské Zahrady již SŽDC má.
Nyní se čeká na rozhodnutí města Prahy, která má financovat lávku která spojí novou zastávku z metrem Až bude celá rekonstrukce hotova, budou moci vlaky na trase na některých úsecích „svištět“ až rychlostí okolo 160km/h. Lepší komfort budou mít i nákladní vlaky, které díky rekonstrukcí zvýší se například třída zatížení nebo délka kolejí až pro 740 metrů dlouhé vlaky.
